امنیت اطلاعات در سازمان

Wsus چیست؟
اهمیت به روز رسانی سیستم عامل
به روز آوری سیستم عامل ، یکی از مهمترین نکات در حفظ امنیت اطلاعات می باشد. بیشتر شرکتهای تولید کننده نرم افزار در طول دوره های مشخص اقدام به روز آوری و ارتقاء نرم افزار های تولیدی خود می نمایند. این روز آوری به دلیل رفع یک نقیصه و یا اعمال یک قابلیت جدید در نرم افزار می باشد. کاربرانی که از آن نرم افزار استفاده می نمایند ملزم هستند تا با نصب و ارتقاء نسخه در اختیار خودشان ، به نسخه های جدیدتر نقایص نرم افزار را مرتفع نمایند.
این موضوع درباره سیستم های عامل نیز صادق است. و البته با توجه به اهمیت و کاربرد اساسی سیستم عامل، روز آوری آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تهیه Pach های مربوط به روز آوری سیستم عامل و نصب آن بر روی کامپیوتر باعث افزایش ضریب امنیت اطلاعات می شود. لازم به توضیح است که بیشتر تولید کنندگان سیستم عامل امکاناتی را فراهم می آورند که دریافت Pach های جدید و نصب آن بر روی سیستم عاملها و در نتیجه به روز آوری آن به صورت خودکار انجام شود. به این ترتیب کاربران نگرانی نسبت به موضوع به روز رسانی نداشته و با خیال راحت تری از سیستم عامل خود استفاده می نمایند.
با این توضیحات نیاز و ضرورت به روز رسانی سیستم عامل کاملا آشکار شده و بیشتر کاربران را مجاب می نماید تا بر انجام این کار اسرار ورزند.
به روز رسانی از طریق سرور واسط
از انجایی که دریافت Pach ها از سرور اصلی شرکت ماکروسافت ، نیاز به صرف زمان و پهنای باند می باشد ، در سازمانهای بزرگ که از تعداد زیادی کامیپوتر استفاده می نمایند، از یک سرور واسط با عنوان WSUS استفاده می شود.
این سرور در زمانهایی که پهنای باند اینترنت بار ترافیکی کمی دارند، اقدام به دریافت و دانلود pachها می نماید و در طول روز آنها را در اختیار کلاینت ها قرار می دهد. به این ترتیب در استفاده از پهنای باند و ایجاد ترافیک در شبکه صرفه جویی می شود.
این سرور در دانشگاه راه اندازی شوده و در تمام کامپیوترهای متصل به شبکه دانشگاه قابل تنظیم و استفاه می باشد.
مزایای استفاده از سرور WSUS
۱- دسترسی دائمی به آخرین به روز رسانی های سیستم عامل بدون نیاز به اتصال به شبکه اینترنت
۲- عدم اشغال پهنای باند اینترنت
۳- افزایش سرعت در به روز رسانی سیستم عامل ها در تمام کلاینتها
۴- فزایش ضریب امنیت شبکه با توجه به بروز رسانی سیستم عاملها

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0